اخبار

چرا گوشی من روشن نمی شود؟ 8 دلیل روشن نشدن گوشی ها

دلیل روشن نشدن گوشی

حتماً تاکنون در شرایطی قرار گرفته‌اید که هر کاری می‌کنید گوشی‌تان روشن نمی‌شود و شما بسیار نگران می‌شوید. این اتفاق برای هر کسی ممکن است رخ دهد حتی کسانی که درزمینهٔ اندروید حرفه‌ای باشند.

امروز و در این مطلب می‌خواهیم به چند دلیل برای روشن نشدن گوشی های اندرویدی بپردازیم مراحل را با نکست دنبال کنید.

وجود شارژ باتری گوشی:

آخرین باری که گوشی را شارژ کرده‌اید چه زمانی بوده است؟ تمام شدن باتری گوشی یکی از اولین و رایج‌ترین دلیل برای روشن نشدن گوشی است.

گاهی اوقات ما زمان زیادی سرگرم کارهای روزمره یا تماشای فیلم و… می‌شویم و یادمان می‌رود گوشیمان را شارژ کنیم و وقتی‌که به سراغ گوشی می‌رویم خواهیم دید که گوشی‌مان خاموش شده و روشن نمی‌شود.

قبل از اینکه به سراغ دلایل دیگری بروید گوشی خود را به شارژر بزنید، به یاد داشته باشید که گوشی شما باید کمی شارژ شود تا بتواند روشن شود پس به محض اتصال به برق برای روشن کردن آن اقدام نکنید.

مشکل صفحه‌نمایش:

احتمال بعدی برای روشن نشدن گوشی تان کار نکردن صفحه‌نمایش است، گوشی روشن است اما صفحه‌نمایش چیزی را نشان نمی‌دهد.

ساده‌ترین راه برای بررسی این مورد این است که با نگه‌داشتن طولانی مدت دکمه Power (دکمه خاموش و روشن) گوشی‌تان را خاموش کنید سپس دوباره دکمه Power را نگه دارید تا گوشی روشن شود با لرزشی که هنگام روشن شدن گوشی احساس می‌شود یا با شنیدن صدای بوت می‌توانید بفهمید که گوشی در حال کار است اما چیزی روی صفحه نشان داده نمی‌شود.

می‌توانید با وصل کردن گوشی به کامپیوتر (با استفاده از کابل USB) و دیدن محتویات آن بفهمید که گوشی‌تان سالم و ایراد از صفحه‌نمایش است.

خیس شدن گوشی:

این مورد برای تمام کسانی که گوشی دارند حداقل یک بار اتفاق افتاده است، نگه‌داشتن گوشی با دست خیس یا افتادن آن به‌طور ناگهانی در آب و … .

نفوذ آب در گوشی می‌تواند باعث قطع اتصالات، مدارات و آسیب‌های سخت‌افزاری بشود و عمر تلفن همراه شما را کوتاه کند.

وقتی آب به هر نحوی وارد گوشی شما شود صفحه‌نمایش خاموش شده و گوشی روشن نمی‌شود، اگر گوشی همچنان روشن بود برای جلوگیری از آسیب بیشتر، خود اقدام به خاموش کردن آن نمایید.

نکته لازم به ذکر این است که در صورت خیس شدن گوشی از روشن کردن آن اکیداً خودداری نمایید.

مشکلات نرم‌افزاری:

اگر مشکلاتی از قبیل هنگ کردن گوشی، ریستارت شدن ناگهانی و یا خاموش شدن را در گوشی خود مشاهده کردید باید به دنبال ویروس‌ها و بدافزارها بگردید.

این مشکلات مربوط به نرم‌افزار گوشی است و ارتباطی با صفحه‌نمایش و سایر سخت‌افزارهای گوشی ندارد.

برای رفع این مشکل ابتدا اطلاعات ضروری خود را در جایی ذخیره کنید سپس گوشی‌تان را فلش کنید یا آن را Factory Reset نمایید.

با انجام عمل Factory Reset گوشی‌تان به حالت اول (تنظیمات کارخانه) بازمی‌گردد.

مشکلات سخت افزاری باتری:

یکی دیگر از دغدغه‌های روشن نشدن گوشی مسائل مربوط به باتری است. اگر گوشی‌تان روشن نمی‌شود نگاهی به باتری خود بیندازید ممکن است باد کرده و یا خراب شده باشد.

عمل باد کردن و خراب شدن باتری در طول زمان و به تدریج اتفاق می‌افتد. اگر پشت گوشی‌تان قابل باز شدن است، آن را باز کرده و اگر باتری‌تان باد کرده بود آن را با باتری جدیدی تعویض کنید.

آداپتور یا کابل شارژر:

گاهی اوقات روشن نشدن گوشی دلیل بر خراب شدن گوشی نیست، شاید آداپتور شما، کابل شارژر، سوکت شارژ گوشی و یا حتی پریز منزل خراب شده باشد.

از پریز دیگری استفاده کنید، کابل دیگری را آزمایش کنید بهرحال تمامی موارد را چک کنید و در صورت پیدا کردن ایراد آن را تعویض کنید.

روشن ماندن گوشی روی لوگو:

اگر گوشی شما روشن شده و صفحه‌نمایش هم درست کار می‌کند اما گوشی روی لوگوی اندروید می‌ماند در اصطلاح گوشی شما دچار مشکل بوت لوپ (bootloop ) شده است.

شاید با آپدیت اندروید به نسخهٔ جدید و یا نصب رم سفارشی این اتفاق برای گوشی شما رخ‌داده باشد. در خوشبینانه ترین حالت می توانید با رفتن به حالت recovery و انجام factory reset و یا پاک کردن کش گوشی را به حالت اول بازگردانید اما اگر فرایند نصب رام سفارشی با مشکل مواجه شده باشدبرخورد با bootloop می تواند نشان از خراب شدن گوشی باشد

از کامپیوترتان برای روشن شدن آن استفاده کنید:

اگر با هیچ راه‌حلی نمی‌توانید گوشی خود را روشن کنید، اگر راه‌های بالا هیچکدام نتیجه‌ای برایتان نداشت می‌توانید از کامپیوترتان برای روشن کردن گوشی خود استفاده کنید.

در این گونه مواقع گوگل دستورالعمل زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

گوشی خود را با کابل USB به کامپیوترتان وصل کنید

۱۵ الی ۲۰ دقیقه اجازه دهید که گوشی شارژ شود

کابل را از گوشی جدا کنید، سر دیگر کابل را که به کامپیوتر وصل است را جدا نکنید فقط کابلی که به گوشی وصل است را جدا کرده و بعد از ۱۰ ثانیه مجدداً وصل کنید

این بار اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بماند

دکمه Power را ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید تا دستگاه راه‌اندازی شود

اگر موفقیت آمیز نبود دکمه Power را ۳۰ ثانیه نگه دارید.

برای شما پیش آمده که گوشی‌تان روشن نشود؟ مشکل را چگونه حل کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *